mandag 5. mai 2014

Drivhus i anmarsj - gleder meg!

Forberedelsene til drivhus er i gang! 

Glass fra en utstilling i Oslo kombinert med materialer innkjøpt i dag skal bli vårt nye drivhus.

Vinterhagen er for tiden full av frø i anmars - noen har begynt å spire så smått, mens andre er lenger fremkommet. 
Et lite utdrag av det som er sådd
Naboen tipset oss om at de selger verden sterkeste Chili hos Plantasjen, så vi måtte bare innom der og "sikre" oss noen planter. 
Innkjøpte planter

Etter en "fotpleie" av lamaer på et hagesenter fikk jeg planter med meg tilbake, jeg valgte da kun spiselige.  

Noen av plantene venter i vinduskarmen på kjøkkenet

Samlingen som vokser og som skal flytte ut i drivhuset etterhvert består av blant annet 

  • Chili Chili Chili i ymse varianter fra svak til sterk
  • Tomater i alle varianter fra kirsebær- til bifftomat
  • Paprika
  • Agurk - vanlig og sylteagurk
  • Urter : 
    • Basilikum - vanlig og rødbladet
    • Oregano
    • Koriander
    • Dill
    • Gressløk
    • Timian
    • Rosmarin
    • Persille
    • Sitronmelisse
    • Hvitløkspurre
    • Aspargesbønner
    • Salat
    • Gojibær 
Audun ble litt bekymret når han tok et titt i vinterhagen - "du er klar over at det bare blir et drivhus på 2,40 x 3,50m?  Ikke 10 x 20 m og 2 etasjer!!??"  

Vel, litt ivrig ble jeg kanskje med såingen..men det går fint - der det er hjerterom...er det rom for planter :)

1 kommentar:

  1. Snakk med Mette i Rokkeringen. Hun vet ALT om å ha planter høyt og lavt i påvente av et drivhus bl.a. :-)

    SvarSlett